لغو تحریم ۸ بانک ایرانی در اروپا


دادگاه عالی اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه ۸ بانک و موسسه مالی ایرانی که به بهانه برنامه انرژی هسته‌ای اعمال شده بود را لغو کرده است.

دادگاه عالی اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه ۸ بانک و موسسه مالی ایرانی که به بهانه برنامه انرژی هسته‌ای اعمال شده بود را لغو کرده است.

روز جمعه (۱۵ شهریور) دادگاه اروپا در لوکزامبورگ حکم داد که شواهد آشکاری برای تائید تحریم‌های یک‌جانبه علیه اشخاص ایرانی در دست نیست.

 

با این وجود این دادگاه گفته است که برای ۲ ماه، این تحریم‌ها تا زمان ارائه درخواست تجدید نظر برقرار خواهد بود.

 

امریکا، اسراویل و برخی هم‌پیمانان آن‌ها به تکرار ایران را به اقدام در اهداف غیرمدنی در برنامه‌ای انرژی هسته‌ای خود متهم می‌کنند و واشنگتن و اتحادیه اروپا با همین دست‌آویز تحریم‌های غیرقانونی را علیه تهران به تصویب رسانیده‌اند.

 

ایران به طور به طور قاطع این ادعاها را رد کرده و تاکید دارد که به عنوان یک عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و امضا کننده معاهده منع تولید سلاح‌های هسته‌ای (NPT) حق توسعه فن‌آوری هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز را دارد.

 

علاوه بر این، سازمان بین‌المللی انرژی اتمی بازرسی‌ها متعددی را از تاسیسات هسته‌ای ایران داشته اما هیچگاه شاهد و سندی که نشان دهد برنامه صلح‌آمیز اتمی تهران به سوی اهداف نظامی منحرف شده باشد را پیدا نکرده است.

جهت اطلاع از آخرین تغییرات وب سایت نازترین در خبرنامه وبلاگ ثبت نام کنید:




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



شنبه 16 شهريور 1392